Q&A
ANY QUESTIONS?

  • NL
  • UK
We zijn altijd bereikbaar voor al je vragen, maar misschien vind je hier ook een antwoord op je vraag. Toch niet gevonden? Je kan je vraag ook stellen via mail of telefoon.

Aan de antwoorden van deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend. 
We are always available for all your questions, but you may also find an answer to your question here. Not found yet? You can also ask your question by mail or telephone.

No rights can be derived from the answers of this page.

FINE ART PRINTS
VRAGEN

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN FINE ART PRINT EN GICLEE?
Eigenlijk niks, behalve de benaming. Een Fine Art Print en Giclee zijn beide hoogwaardige prints (gemaakt met hoogwaardige inkten en papier) én zijn altijd in oplage.

Onze Fine Art Prints die we verkopen in de webshop hebben een oplage van 30 edities. Alle Fine Art Prints zijn genummerd en ondertekend door We are Now.
WAT IS DE KWALITEIT VAN FINE ART PRINTS?
Onze Fine Art Prints kun je vergelijken met museumkwaliteit. Dit wil zeggen dat de kleuren minstens dertig jaar houden en het papier UV-werend is. 

Hiervoor gebruiken we een speciale, hoogwaardige epson-printer. Deze printer bevat HDX-inkten en is 98% Pantone kleur echt. 

Omdat we hoogwaardige inkten gebruiken, maken we ook gebruik van hoogwaardig papier. 
HOE MOET IK OMGAAN MET FINE ART PRINTS?
Zodra de Fine Art Prints zijn ingelijst kan er eigenlijk niets meer fout gaan.

Bestel je de Fine Art Prints echter zonder lijst (omdat je een eigen lijst hebt bijvoorbeeld), let dan heel erg goed op met het inlijsten. De inkten die we gebruiken zijn zeer gevoelig voor zuren, stof en andere invloeden. Om kleine beschadigingen te voorkomen adviseren we het gebruik van katoenen handschoenen tijdens het inlijsten. Ga je de Fine Art Print nog niet inlijsten? Laat deze dan in de beschermende zak zitten.
IK WIL EEN CUSTOM FINE ART PRINT LATEN MAKEN, KAN DAT?
In principe doen we dit niet, we maken enkel prints die we zelf mooi vinden en zelf zouden ophangen. Wie weet in de toekomst? 
WAT VOOR LIJSTEN HEBBEN JULLIE?
We verkopen de Fine Art Prints met en zonder lijst. De lijst is altijd een zwarte, houten lijst van 2mm dik. Aan de achterzijde is een ophangsysteem en er zit echt glas in. Er zit geen passe-partout in de lijst, maar elk ontwerp heeft een witrand van 2cm. 

We verkopen geen andere lijsten, wil je liever een andere kleur? Dan kun je de Fine Art Print ook zonder lijst bestellen.
IK WIL EEN ANDER FORMAAT, KAN DAT?
Ja dat kant, hiervoor geldt wel een speciale prijs. Omdat de print eenmalig geprint moet worden is dit over het algemeen iets duurder als de standaard afmetingen die we aanbieden. 

Qua grootte kunnen we tot maximaal 100cm korte zijde printen. Voor meer informatie en prijzen, neem contact met ons op.

FINE ART PRINTS
QUESTIONS

WHAT'S THE DIFFERENCE BETWEEN A FINE ART PRINT AND A GICLEE?
Actually nothing, except the name. A Fine Art Print and Giclee are both high quality prints (made with high quality inkts and paper) and are always limited in edition.

Our Fine Art Prints that we sell via the webshop have a limit of 30 editions. All Fine Art Prints are numbered and signed by We are Now.
WHAT IS THE QUALITY OF FINE ART PRINTS?
Our Fine Art Prints are museum quality. This means that the colors will last at least for thirty years and the paper is UV-resistant.

To do so, we use a special epson printer. This printer uses HDX-inks and is 98% Pantone color-real.

Because we only use high quality inks, we also use high quality paper. 
HOW SHOULD I HANDLE THE FINE ART PRINTS?
As soon as the Fine Art Prints are framed, there is nog issue in handling the prints.

However, do you order the Fine Art Prints without a frame (because you want a different color frame, for example), be very careful framing the prints. The inkts we use are very sensitive for acids, dust and other influences. To avoid little damages we advice to handle the Fine Art Prints with cotton gloves. 

When you aren't planning on framing the Fine Art Prints any time soon, leave them in the protective bag.
I WANT A CUSTOM MADE FINE ART PRINT, IS THIS POSSIBLE?
In general we don't do this, we only make prints of our own design, that we like. But who knows in the future?
WHAT FRAMES DO YOU HAVE?
We sell Fine Art Prints with and without frame. The frame we sell is always a black, wooden frame that is 2mm wide. On the back is the system to hang up your frame. There is no passe-partout, but every design of our Fine Art Prints come with a 2cm white edge.

We do not sell other color frames, do you prefer a different frame? Then order your Fine Art Print without a frame.
I WANT A DIFFERENT SIZE, IS THAT POSSIBLE?
Yes that's possible, we charge a different price for this. Because the print is printed only once, this is generally a little more expensive then our standard sizes. 

Size-wise we can print up to 100cm for the short side. For more information and prices, contact us.

PHOTOGRAPHY
VRAGEN

WAT IS DE KWALITEIT VAN PHOTOGRAPHY?
De kwaliteit van foto's is hetzelfde als die van de Fine Art Prints. Foto's worden ook met de Epson printer geprint. Hierbij wordt gebruik gemaakt van HDX-inkten die zorgen voor 98% Pantone kleurechtheid. Het enige verschil met de Fine Art Prints is het papiergebruik en de aantallen. De limited editie van fotografie is 15 stuks. 

Voor fotografie wordt de papiersoort Baryt gebruikt, 395grams papier gebruikt met een lichte 'shine' die perfect is voor fotografie.
HOE MOET IK OMGAAN MET PHOTOGRAPHY?
Zodra de Photography zijn ingelijst kan er eigenlijk niets meer fout gaan. Bestel je de Photography echter zonder lijst (omdat je een eigen lijst hebt bijvoorbeeld), let dan heel erg goed op met het inlijsten. De inkten die we gebruiken zijn zeer gevoelig voor zuren, stof en andere invloeden.

Om kleine beschadigingen te voorkomen adviseren we het gebruik van katoenen handschoenen tijdens het inlijsten. Ga je de foto nog niet inlijsten? Laat deze dan in de beschermende zak zitten.
WAT VOOR LIJSTEN HEBBEN JULLIE?
We verkopen de Photography met en zonder lijst. De lijst is altijd een zwarte, houten lijst van 2mm dik. Aan de achterzijde is een ophangsysteem en er zit echt glas in.

Er zit geen passe-partout in de lijst, maar elk ontwerp heeft een witrand van 2cm. We verkopen geen andere lijsten, wil je liever een andere kleur? Dan kun je de foto ook zonder lijst bestellen.
IK WIL EEN ANDER FORMAAT, KAN DAT?
Ja dat kant, hiervoor geldt wel een speciale prijs. Omdat de print eenmalig geprint moet worden is dit over het algemeen iets duurder als de standaard afmetingen die we aanbieden.

Qua grootte kunnen we tot maximaal 100cm korte zijde printen.

PHOTOGRAPHY
QUESTIONS

WHAT IS THE QUALITY OF THE PHOTOGRAPH?
The quality of the photo's is the same as the Fine Art Prints. The photo's are also printed on an Epson printer. We use HDX- inkt that provide a 98% Pantone color realness. The only difference with the Fine Art Prints is the use of paper and limited editions. Photography had a limited edition of 15. 

For Photography we use the paper Baryt, 385grams with a light 'shine' which is perfect for photography. 
HOW SHOULD I HANDLE PHOTOGRAPHY?
As soon as the Photography are framed, there is little that can go wrong. Do you order the photography without a frame, however, be very careful handling the photo. The inkts we use are very sensitive for acid, dust and other influences.

To avoid little damages we advice usage of cotton gloves when handling the photography. Are you not planning on framing the photo any time soon, leave the photo in the protective bag.
WHAT KIND OF FRAMES DO YOU HAVE?
We sell our Photography with and without a frame. The frame we use is always a wooden, black frame of 2mm wide. On the back is the system to hang up your photo.

There is no passe-partout in the frame, but any photo has e white edge of 2cm. We don't sell any other color frames. But you can also order the photo without a frame.
I WANT A DIFFERENT SIZE, IS THAT POSSIBLE?
Yes that possible. We do charge a speciale price for this, because we need to print the design only one time, this is usually a little bit more expensive then the standard sizes we offer. 

Size-wise we can go up to 100cm wide for the short side of the design.

WEBSHOP
VRAGEN

WIE MAAKT DE PRINTS IN JULLIE WEBSHOP?
Alle prints in de webshop van Art Now en A guy called Billy zijn gemaakt door onszelf. Ook de productie van deze prints doen wij zelf in onze studio. 

Er zijn ook prints die een collaboration zijn met andere kunstenaars. Dit wil zeggen dat de print een werk is van ons en een kunstenaar. Dit staat er dan altijd bij vermeld.

Voor de rest zijn alle producten in de webshop gemaakt en geproduceerd door We are Now zelf.
HOELANG DUURT HET VOORDAT IK EEN WEBSHOP BESTELLING BINNEN HEB?
Gemiddeld versturen we binnen vijf werkdagen de bestelling uit de webshop. Bij verzending ontvang je een track en trace via de mail.
VERKOPEN JULLIE OOK ANDERE PRODUCTEN?
Nee, dit hebben we in het verleden wel gedaan. Maar we hebben er nu voor gekozen om enkel onze eigen geproduceerde producten te verkopen. 

webshop
QUESTIONS

WHO MAKES THE PRINTS IN YOUR WEBSHOP?
All prints in the webshop of Art Now and A guy called Billy are made by us. Also the production is done by ourselves.

There are prints which are made in collaboration with other artists. This means the print is an artwork of us and the artist. If this is the case, it is always mentioned in the webshop.

The rest of the products in de webshop are designed and produced by We are Now.
HOWLONG DOES IT TAKE TO RECEIVE A WEBSHOP ORDER?
On average it takes about five workdays to send out your webshop order. When we send the package you will receive a track and trace via mail. 
DO YOU ALSO SELL OTHER PRODUCTS?
No, we did do this in the past. However we decided to only sell our own products via the webshop.

bestelling
VRAGEN

DOOR WIE WORDT MIJN BESTELLING GELEVERD?
Dat verschilt per pakketje. Over het algemeen werken wij met PostNL en DHL.
MIJN BESTELLING IS VERZONDEN, KAN IK DEZE VOLGEN?
Dat ligt eraan hoe we je pakketje hebben verzonden. Past het product in een brievenbuspakketje? Dan heb je geen Track&Trace mogelijkheid. Bij alle andere pakketjes is er deze mogelijkheid wel. Je krijgt dan een mailtje van de postaanbieder met de Track&Trace.
MIJN PAKKETJE IS BESCHADIGD?
Vervelend dat het pakketje niet op de juiste wijze is aangekomen. We willen je dan vragen om foto’s te maken van de schade en deze naar ons te mailen. Wij gaan dan kijken waar het fout is gegaan en gaan op zoek naar een passende oplossing als ook het product is beschadigd.

order
QUESTIONS

BY WHOM IS MY ORDER DELIVERED?
That differs per package. We generally work with PostNL and DHL.
MY ORDER HAS BEEN SENT, CAN I FOLLOW IT?
That depends on how we sent your package. Does the product fit in a letterbox package? Then you do not have a Track & Trace option. With all other packages there is this possibility. You will receive an email from the postal provider with the Track & Trace.
MY PACKAGE IS DAMAGED?
We regret that the package has not arrived in the right way. We would like to ask you to take photos of the damage and email it to us. We then look at where it went wrong and look for a suitable solution if the product is damaged.