JL Security is een klein Beveiligingsbedrijf in ‘s-Hertogenbosch met grote klanten.
JL Security wilde een Identity Restyle, maar niet te radicaal. Ze hebben een reputatie opgebouwd in de beveiligingsbranche en het veranderen van al het materiaal waar het logo op staat zou een kostbare zaak zijn.
Bij het bestuderen van de identiteit die ze in de loop der jaren hadden opgebouwd, werd duidelijk dat het totaal geen consistentie had. We moesten de kleur en het lettertype aan zien te wijzen, waar ze allebei blij mee waren. Toen kwam bij ons het idee:
Meestal is een businesscard of een ander gedrukt media het eerste visuele contact dat je hebt met een bedrijf, maar in de veiligheidsbranche is het meer voor de hand liggend dat je het geborduurde logo op vest van een portier als eerste ziet. De ‘normale’ manier is om eerst een logo te ontwerpen en het daarna om te zetten in een borduurwerk. Wat als.., we het borduurwerk nemen en het omzetten in het logo? Dat kan leuk zijn, er leuk uit zien en wat geld besparen… Dat is precies wat we hebben gedaan.
Op deze manier is het nog steeds herkenbaar, maar het heeft wel iets extra’s… De businesscard ziet eruit als een kaart met het logo erop geborduurd, en het briefpapier ook wanneer je het opgevouwen uit de envelop haalt.
JL Security wilde een Identity Restyle, maar niet te radicaal. Ze hebben een reputatie opgebouwd in de beveiligingsbranche en het veranderen van al het materiaal waar het logo op staat zou een kostbare zaak zijn.
Bij het bestuderen van de identiteit die ze in de loop der jaren hadden opgebouwd, werd duidelijk dat het totaal geen consistentie had. We moesten de kleur en het lettertype aan zien te wijzen, waar ze allebei blij mee waren. Toen kwam bij ons het idee:
Meestal is een businesscard of een ander gedrukt media het eerste visuele contact dat je hebt met een bedrijf, maar in de veiligheidsbranche is het meer voor de hand liggend dat je het geborduurde logo op vest van een portier als eerste ziet. De ‘normale’ manier is om eerst een logo te ontwerpen en het daarna om te zetten in een borduurwerk. Wat als.., we het borduurwerk nemen en het omzetten in het logo? Dat kan leuk zijn, er leuk uit zien en wat geld besparen… Dat is precies wat we hebben gedaan.
Op deze manier is het nog steeds herkenbaar, maar het heeft wel iets extra’s… De businesscard ziet eruit als een kaart met het logo erop geborduurd, en het briefpapier ook wanneer je het opgevouwen uit de envelop haalt.